Zit je net lekker onderuitgezakt naar The Voice te kijken, komt er weer reclame voorbij. He, daar had je nou net geen zin in! Toch vind ik reclames soms best leuk en zelfs handig, zo weet ik weer of er nieuwe producten te koop zijn waaraan ik mijn geld kan uitgeven! Maar de reclames over beautyproducten zijn vaak onbedoeld grappig. Foundation die rimpels laat verdwijnen, mascara die het effect van nepwimpers geeft en nagellak die wel tot 10 dagen blijft zitten. We don’t believe it!
Met stip op 1 ‘in reclames met een hoge ongeloofwaardigheid factor’ staat reclames voor mascara. Ik vraag me eraf of er nog iemand op deze aardbol rondloopt die wel deze reclames gelooft. Je wimpers zouden met een likje van de nieuwste mascara gelijk 10 centimeter de lucht in schieten en het effect van valse wimpers geven, terwijl er niets behalve mascara (a.k.a. een wondermiddel) is gebruikt. Yeah, right… Niet alleen zijn er in deze mascara’s nepwimpers (een stuk of 3) gebruikt, maar ook is er rijkelijk gespeeld met Photoshop. Waarom mogen deze misleidende reclames überhaupt nog gemaakt worden?
En dan hebben we natuurlijk nog de shampoo reclames waarin haar zo erg glans dat het pijn aan je ogen doet. Foundation die pukkeltjes laat verdwijnen op een natuurlijke manier, als een tweede huid. Je ziet er niets van, maar oh! Wat is je huid mooi.
En dan zijn er nog de antirimpelcrème reclames, waarin we actrices van onze moeders leeftijd met een eng glad gestreken gezicht zien die ons vertellen hoe deze crème hun huid binnen 3 weken zichtbaar gladder heeft gemaakt… ‘Mede mogelijk gemaakt door botox’.
Welke spotjes voor cosmetica vind jij het minst geloofwaardig en waarom? In welke beloftes die een product maakt geloof jij niet?
Haha oja, dat zie je vaak op telsel inderdaad!
[Beantwoorden]