Suzanne blogt dagelijks op fashionisaparty.com en om de maandag hier op veracamilla.nl. Vandaag is het weer zover en lees je in haar eigen rubriek A Touch Of Fashion over haar passie voor, en kijk op mode.
Ik kan nog zoveel van mode houden, die liefde was er niet als de winkels er niet waren waar ik shop, de ontwerpers er niet waren die voor die winkels de toon zetten, en de mensen er niet waren die me inspireren. Zij maken voor een groot deel dat mode voor mij elke dag weer een feestje is, en daarom leek het mij leuk om ze door middel van deze virtuele FIAP (fashion is a party) awards een heel goed 2013 te wensen.
Alle awards reik ik uit op basis van mijn eigen mening en ervaring, en dus niet op basis van hoe goed een bedrijf of merk het objectief gezien gedaan heeft. Dat ik er (om wat voor reden dan ook) positieve associaties bij heb, telt bij dit rijtje. Vanzelfsprekend wil ik echter niet alleen mijn mening uitspreken, maar ook die van jullie horen. Hier kom ik aan het einde op terug.
Fysieke winkel award:
Ik heb er lang over gedacht om iets originelers te noemen, maar ik ga toch voor H&M. Dit was ongetwijfeld wéér de winkel waar ik het meest kwam in 2012. Er is genoeg aan te merken op – vooral – hun service, maar zolang ik er blijf komen doen ze toch echt iets goed. Bovendien waren er een hoop verbeterpunten voor H&M in 2012, zoals een webshop die stúkken sneller verzendt.
Webshop award:
Nadat verzending wereldwijd gratis werd en het assortiment nog sky higher dan het al was, wil ik deze award heel graag geven aan ASOS. Deze webshop is voor élke stijl, voor élk budget een modeheaven en besloot, speciaal voor de Nederlanders, in 2012 ook nog eens iDeal als betaalmethode te introduceren.
Nieuwkomer award:
Vooruit, dan geef ik deze award aan de grote ASOS concurrent: Nelly. Deze Scandinavische webshop ging dit jaar voor het eerst op mijn ‘wekelijks bekijken’ lijstje én (vind ik ook een applausje waard) werkte ‘deed het’ met verschillende mode bloggers, zoals een samenwerking met Angelica.
Modebedrijf ‘dat een duwtje in de rug’ nodig heeft’ award:
Deze award gaat naar New Yorker, waarbij ik al tijden hoop op een webshop. Helaas zit hij nog steeds niet ‘in de pijpleiding’ (voor zover dat ze dat willen communiceren natuurlijk). Kom op, een beetje ‘vooruitstrevendheid’ Duitsland!
Modecommercial award:
Eindelijk kan ik een award uitreiken aan een bedrijf uit eigen land: wehkamp.nl! Misschien dat er high fashion merken zijn die mooiere commercials maken, maar wehkamp.nl heeft hun commercials identificeerbaar, sfeervol én mooi gemaakt. Die eerste twee aspecten zijn zéker zo moeilijk in de laatste.
Modeontwerper award:
Hoe kan ik anders dan de naam noemen van het label waar het afgelopen jaar ongetwijfeld het meest over is gepraat door de meeste mensen? Maison Martin Margiela. Hoewel er ook veel kritiek was op het feit dat Margiela zichzelf letterlijk ‘in de uitverkoop’ gooide door hun samenwerking met H&M, ben ik er vooral erg vóór dat designers bekender worden gemaakt onder een groter publiek. Alleen op die manier wordt mode toegankelijker, en dat is mijn streven.
Modetijdschrift award:
Hier ligt Vogue natuurlijk voor de hand, maar ik besluit voor een ander blad te kiezen. Dit omdat ik een paar weken geleden een heel goed interview hoorde met de hoofdredactrice met het blad. Ik was tijdens het luisteren onder de indruk van haar ambities met het blad, en hoe ze haar eigen tegelijkertijd nuanceerde voor de waarde van het blad. Ik heb het over een blad dat zich ondanks Vogue dit jaar perfect staande wist te houden: ELLE.
Niet alleen voor bovenstaande bedrijven, maar ook voor jullie natuurlijk: een heel gelukkig nieuw jaar! Maak er (weer) een modefeestje van!
Aan wie zou jij de FIAP awards willen uitreiken?
Ik zou het heel leuk vinden als je je eigen ‘antwoorden’ laat weten bij de reacties.
Wil je meer lezen en zien van Suzanne? Volg haar dan op Twitter, Facebook en/of Bloglovin.
Hakken, eem glimbroek en een trui: casualchic.
[Beantwoorden]