How’s life #03

Zondag op maandag nacht lag ik in bed na te denken over hoe belangrijk school was, en dat ik jullie deze boodschap nog wilde meegeven. De volgende dag zou ik aan een nieuwe periode beginnen. Ik zou nu in de grafische uitstroom zitten, zoals ik al eerder vertelde.

Of tenminste, dat is wat ik dacht. Toen ik maandag op school kwam, stond mij namelijk een vrij grote verrassing op te wachten. Eentje die ik totaal niet zag aankomen. Ik zat namelijk niet in het grafische traject, ik was blijven zitten en zat nu in een andere klas.

…Zag jij die aankomen? Nee, ik ook niet. Ik heb voor de projecten van afgelopen periode twee vijven en een vier gehaald. Vraag me niet waarom, ik heb geen idee. Ik dacht dat ik opdrachten had ingeleverd die zeker wel een voldoende waard waren, maar blijkbaar zat ik ernaast. Ik heb gevraagd waarom ik een onvoldoende had, maar kreeg als antwoord “dat ik het maar gewoon moest accepteren.”

3D, dat is de klas waar ik nu in zit. De ene helft van de klas is net zoals ik blijven zitten, de andere helft zit in het vierde jaar. Het gekke is, dat mensen je gelijk anders aan kijken. Docenten, klasgenoten en vriendinnen kijken je gelijk aan met een blik die meer zegt dan duizend woorden. ‘Dus jij bent er zo een, iemand die geen reet uitvoert, zelden op school komt opdagen en aan de lopende band onvoldoendes haalt.’

Al 2,5 jaar lang baal ik wanneer ik naar school moet. Ik vind de school en de opleiding verschrikkelijk, het enige wat mij gemotiveerd hield was dat ik naar het HBO kan na deze opleiding. Maar nu, nu is alles anders. Ik ga absoluut geen half jaar plakken aan de 1,5 jaar die ik eigenlijk nog op deze school moest doorbrengen. Ik gun Rijnijssel geen half jaar langer van mijn leven, of een half jaar langer schoolgeld.

Dat er op het Rijnijssel totaal geen ruimte is voor leerlingen zoals ik, die een eigen bedrijfje hebben, vind ik ouderwets maar kan ik accepteren. Maar dat ik nu op zo’n vreemde manier en zonder uitleg behandeld word, dat snap ik ik niet. Ik zeg niet dat het er op een andere MBO opleiding of school beter aan toe gaat. Het enige wat ik jullie wil meegeven is om drie keer zo hard na te denken voordat je een school of opleiding kiest. Toen ik me inschreef op het Rijnijssel voelde ik al dat het niet goed zat, maar deed het toch voor mijn ouders. Nu weet ik dat het waar is wat ze altijd zeggen: luister naar je gevoel, deze bedriegt je zelden.

Ik ben nu nog even verdrietig en boos, maar ik geloof in wat mijn vader altijd zegt: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en daar geloof ik absoluut in. Als ik nu stop met mijn opleiding ga ik werken en sparen voor een visagieopleiding (die zijn altijd particulier, dus kosten nogal wat geld), die ik na de zomervakantie wil gaan starten. En op mijn 21ste (over 2 jaar) hoop ik op het HBO binnen te komen.

Alles komt altijd goed.

Twitter Facebook
Categorie: Personal Life | 15 februari 2011 | 193 reacties | Tags: , ,

Reacties

Door Esmay op 15 februari 2011 15:10

Ik vind het echt zooo rot voor je.
Je had het er ook al over op twitter, terwijl je zo hard had gewerkt om alles af te krijgen. Stomme school :(

[Beantwoorden]


Door Tessa op 15 februari 2011 15:12

wat vervelend.. Maar je moet maar zo zien; een jaar is niks op een heel mensenleven.
Uiteindelijk kom je er wel, je kan het! ^^)

[Beantwoorden]


Door Linnn. op 15 februari 2011 15:12

Wow Veer, wat een verhaal. Valt er niks tegen te doen?

Mijn eerste indruk na je verhaal was: ‘Nee Vera, niet doen, niet stoppen met je opleiding! Een half jaartje erbij… Ok, dat is kut, maar het is maar een half jaar en dan heb je wel een diploma!’ Maar aan de andere kant denk ik… Volg je gevoel, doe waar jij je het beste bij voelt en bij je bedrijfje past wel heel goed een visagieopleiding. Je krijgt wat meer tijd voor de site, je wordt een professional met een visagiediploma op zak en daar groeit je bedrijf ook van. Misschien krijg je daardoor wel andere inzichten.

Het komt allemaal goed, over een paar jaar denk je misschien wel… Het had zo moeten zijn!

Liefs!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:22:

En als ik nou echt wat in dat extra half jaar zou leren, oké… maar dat zit er denk ik niet in.

Thanks Lin! :blink:

[Beantwoorden]


Door Milady op 15 februari 2011 15:15

Wat een ruk-antwoord ‘je moet het maar accepteren’. Als ze niet kunnen uitleggen waarom je een onvoldoende hebt gehaald, hoe kun je het dan verbeteren? Bleh!
Hopelijk voelt je nieuwe weg wel goed, ik weet zeker dat je het kunt!

[Beantwoorden]


Door Manon op 15 februari 2011 15:19

Ik heb ook op Rijnijssel gezet in Arnhem en inderdaad een )&&@%#^school!!!! Mijn zusje heeft hetzelfde verhaal als jou gehad en is na 3 jaar ook gestopt op het Rijnijssel. Ze zit nu op een particuliere school en dat is 10000000 keer beter!! Dus vooral van dat stomme Rijnijssel afgaan Vera en doen wat je zelf wilt.

[Beantwoorden]

Manon antwoordt op 15 februari 2011 om 15:20:

gezeten*

[Beantwoorden]


Door Melissa op 15 februari 2011 15:20

Beláchelijk dat ze niet eens even met je o de tafel gaan zitten en uitleggen waarom je bent blijven zitten. Daar heb je toch recht op? Als je niet weet wat je fouten zijn, kun je er ook niet van leren. Ik zou er nog eens naar vragen hoor, want je hebt gewoon recht op een toelichting.

Op mijn school (ook MBO) zijn er ook veel dingen niet goed geregeld hoor… ik denk dat dit op iedere MBO school zo is. Ik hoor zoveel minder goede verhalen. Wij hebben nu al een paar maanden geen Duits meer gehad omdat onze vorige docente op een andere school ging werken. En over 1,5 jaar moeten we er wel gewoon examen in doen! Ons rapport is een kopietje waar nog ‘schooljaar 2009-2010’ op staat…

Dus je bent niet de enige! Maar inderdaad, denk maar aan wat je vader zegt: er zijn meerdere wegen naar Rome! Jij komt er wel. ;)

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:24:

Ik heb in de eerste 4 verschillende docenten voor Nederlands gehad, we moesten toetsen overnieuw doen omdat die kwijt waren…

Rapporten krijgen we meestal veel te laat en ze kloppen van geen kant :(

[Beantwoorden]


Door Rachel op 15 februari 2011 15:20

Heel erg balen! Vind het ook erg slecht commentaar van je docenten. Je hebt er helemaal niks aan.

[Beantwoorden]


Door Marjolein op 15 februari 2011 15:21

Ah echt vervelend vind ik het voor je :( Sowieso stom dat ze niet eens een toelichting willen geven bij die cijfers, hoe kan je er dan ooit van leren?! Jammer dat je ervoor kiest om te stoppen, maar als het je de beste optie lijkt moet je het maar gewoon doen denk ik :)

[Beantwoorden]


Door Anne op 15 februari 2011 15:22

Achja, Rijn IJssel.. wat zal ik zeggen.
Ik zit nu in de 4e van mediavormgever Art & Design.
Heb op.. 9 locaties les gehad (op zn hoogtepunt 4 locaties tegelijk),
ben overigens op een hele andere opleiding begonnen maar daar paste volgens de onderwijs inspectie geen diploma bij, dus ik krijg ook geen diploma dat ik wil. Mijn enige motivatie is ook het HBO.
Ik kan met gemak 3 A4tjes vol typen waarom het Rijn IJssel niet klopt en je je vooral niet kut moet voelen over jezelf (t probleem is de school) maar dan heb je zo’n idioot lang comment :p
Ever feel like talking: mail me ;) ik heb maar 12 uur p.w. les. = tijd zat haha. Keep ya head up en gewoon doorzeuren waarom die o’s er staan, je hebt recht op uitleg als het je studievertraging oplevert (sws, maar in dit geval al helemaal). Liefs (:

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:25:

Thanks, ook voor je andere privé bericht. Good t know! <3

[Beantwoorden]


Door Melanie op 15 februari 2011 15:23

Wat raar dat je school geen brief of iets dergelijks heeft gestuurd over dat je bent blijven zitten! Ik zou gewoon lekker op je gevoel afgaan. Als je geen zin meer hebt in deze school zou ik gewoon stoppen! Nog 1,5 jaar met tegenzin heengaan is ook geen optie!

[Beantwoorden]


Door Nathalie op 15 februari 2011 15:24

Ik heb ooit een heel jaar moeten overdoen, ik vond het toen vreselijk en ben naar een andere school gegaan waar een richting was die me meer lag… De school was niet hetzelfde als mijn oude school, ik maakte er wel vrienden mar die waren toch niet even leuk als mijn oude kliekje, maar mijn punten waren goed en ik vond de richting veel leuker.
Nu, 7 jaar laten ben ik bijna afgestudeerd met een master en besef ik dat ik al veel mensen opnieuw heb ingehaald die toen wel over zijn gegaan. Nu zie ik in dat dat jaar extra echt niet zo vreselijk was en goed voor me is geweest. Het had niks met intelligentie te maken, maar met inzet, dusja.

[Beantwoorden]


Door Anne op 15 februari 2011 15:25

Trouwens.. van de 29 van mijn 1e jaar doen er maar 9 examen, en alle anderen zijn goed terecht gekomen. Maak je daar niet druk om :)
Plus: zoek uit of je niet ergens anders (grafisch lyceum ofzo) een niv 4 diploma kan halen binnen een jaar.. ik heb klasgenoten die dat doen omdat ze al een ander diploma hebben.

[Beantwoorden]


Door Desirée op 15 februari 2011 15:25

Wat een enorme rotsituatie en zo onverwacht. Ik weet precies wat je bedoelt met wat je over Rijn IJssel zegt, heb zelf op 2 vestigingen gezeten en het ging er slecht aan toe. Maar probeer dat als student maar duidelijk te maken aan bijvoorbeeld je ouders. Ik weet het zeker, het komt goed. Jij komt goed. En er gaan vast en zeker heel veel mooie dingen voor jou op jouw pad komen! :kisss:

[Beantwoorden]


Door Marieke op 15 februari 2011 15:27

Everything will be okay in the end;
if it’s not okay, it’s not the end.

Alles komt altijd goed.

Succes ermee Veer :hearts:

[Beantwoorden]


Door Sanne op 15 februari 2011 15:28

Wat ontzettend naar voor je! Ik zou idd gewoon je gevoel volgen en diploma’s geloof me zegt lang niet alles. Ik ken genoeg voorbeelden en dan vooral in de creatieve sector dat mensen geen diploma hebben maar wel echte een goede baan hebben! Meid ik zou niet te lang verdrietig en boos zijn, ook al snap ik het wel natuurlijk, maar gebruik je energie voor leuke dingen! En jij komt er wel!

[Beantwoorden]


Door Nana op 15 februari 2011 15:32

Dat is wel echt balen meis ):
maar zo gaat het helaas tegenwoordig op de meeste mbo scholen.. ik ben inmiddels gestopt met mijn opleiding omdat het niet was wat ze mij tijdens mijn intake verteld hadden. Ik wilde vorig jaar al stoppen maar bleef maar doorgaan, want dat hoort. Ben blij dat ik nu van al het gezeik af ben hoor. Je kunt gewoon beter je gevoel volgen, dan ben je veel gelukkiger!
Maar als jij studie financiering krijgt dan moet je er wel rekening mee houden dat als jij een diploma haalt bij een particuliere opleiding dit niet geldt als geldig diploma volgens hun regels. Dan heb je dus alsnog een studieschuld.. Daarom moet ik nu helaas ook weer een opleiding gaan volgen bij een ROC terwijl ik dat liever niet doe.. ):
Veel succes ermee meid, je komt er wel! (:

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:28:

Goed dat je dat zegt! Ik ga nog even uitzoeken hoe dat precies zit. En thanks for the support <3

[Beantwoorden]


Door femketje op 15 februari 2011 15:33

echt letterlijk KUT is dat :( hoop voor je dat je er snel doorheen rolt!

[Beantwoorden]


Door silke op 15 februari 2011 15:35

Wat rot voor je, ik snap wel dat je nu gaat stoppen. Wat vervelend dat ze niet eens uitleg willen geven van je cijfers.

[Beantwoorden]


Door Miranda op 15 februari 2011 15:35

wat raar dat ze je niets hebben gezegt. En wat een antwoord of niet ; dat je het maar moet accepteren, jij vraagt er toch gewoon naar. Veel succes verder & ’t komt vast allemaal wel goed:)

[Beantwoorden]


Door Lisanneleeft op 15 februari 2011 15:38

Niet om treuren, je slaat je er doorheen en je komt er wel! :hearts:

Je moet weten dat ik zelf in HAVO5 zit en 2 keer ben blijven zitten. Ik ben al mijn vrienden verloren, word regelmatig scheef aangekeken als ik zeg dat ik 2 keer ben blijven zitten, en waarschijnlijk doe ik er nog een jaar langer over. Maar ik kan er niets aan doen, want ik ben chronisch ziek. Ik kan helemaal niet studeren na de HAVO.
Blijven zitten is helemaal niet zo erg als het lijkt :) Denk er dus nog goed over na…

Maar als je je er al niet goed bij voelde is dit misschien wel juist een hele positieve wending, je weet nu dat dit eigenlijk niet is wat je ECHT wilt. Maar nu heb je ene nieuwe start, je kan gaan doen wat je echt wil en niet iets doen omdat het maar zo hoort.

Maar toch sterkte en probeer jezelf op te vrolijken en moet te houden want je komt er wel :hearts:

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:30:

Bedankt voor je mooie comment en wat ontzettend naar dat je chronisch ziek bent en niet verder kan studeren. Dan klinkt mijn probleem opeens wel heel stom.

Thanks Lisanne, ik hoop dat jij ook kan doen wat je wilt :hearts:

[Beantwoorden]


Door michelle op 15 februari 2011 15:39

dat is zwaar :mad:
maar je komt er wel!

[Beantwoorden]


Door Shari op 15 februari 2011 15:40

Wat jammer dat ze je nieteens uitleg willen geven.
Alles gebeurt om een rede, ik heb vorig jaar mijn school ook niet verder gezet maar ben dit jaar aan een 3d opleiding begonnen. Hier begin ik te weten wat ik echt wil. alles is met een rede en uiteindelijk komt altijd alles goed

[Beantwoorden]


Door Fien op 15 februari 2011 15:44

Aw balen zeg, maar blijf postitief en alles komt goed! Doe je best en geloof in jezelf, want jij komt er echt wel! Succes met alles!
Liefs en een troostknuffel!
:hearts:

[Beantwoorden]


Door Afke op 15 februari 2011 15:45

wat rot voor je! <3
Pfft waarom moet het leven toch altijd zo hard zijn aan de mensen die niks fout doen.. :'(
Ik zelf heb ook al 3 dierbaren verloren..

Maar succes verder!!

[Beantwoorden]


Door Tess op 15 februari 2011 15:46

ik heb net hetzelfde voorgehad! Ik was ook ingeschreven in een grafische richting en deed erg mijn best, maar het was ook niet goed genoeg. Ik heb toen ook besloten om na de eerste examenperiode te stoppen en heb nog geen spijt gehad van deze beslissing. Als je niet gelukkig bent in je richting, heeft het geen zin om vol te houden.
Ik ben blij dat je gekozen hebt voor wat je echt wil, die visagie opleiding is echt iets voor jou!
succes!

[Beantwoorden]


Door kaylee op 15 februari 2011 15:47

dat is echt rot voor je! ik wens je heel veel sterkte.
je hebt wel gelijk, alles komt goed!
uiteindelijk lukt het je wel, daar durf ik voor te wedden. <3

[Beantwoorden]


Door Bart jwt. op 15 februari 2011 15:48

Dat je je eigen bedrijfje hebt daar zitten ze echt niet mee, dat is geen argument.
Wel gewoon klote dat jij niet door bent en anderen wel.. ik noem geen namen, das lullig voor Fleur etc..
Mijn motivatie lag vorig jaar al op de maan, en iedereen keek/ kijkt mij ook raar aan.
Februari wordt ik 21, en hoop idd ook naar het HBO te komen. Kheb genoeg gehad van MBO..

Succes met alles meid!
Je verdient beter!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:32:

Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel Bart (over mijn bedrijfje), maar daar hebben we het nog wel over ;-) verder bedankt voor je lieve reactie (A)

[Beantwoorden]


Door annabelle op 15 februari 2011 15:57

Je verdient beter!
En succes! <3

[Beantwoorden]


Door martina op 15 februari 2011 16:00

aaaah wat rot.!!!
heel veel succes,,
school wilde mij ook minimaal half jaar verlengen,,
maar heb van een stagebedrijf waarik toen zat
na 8 weken alsnog mijn diploma behaald….
en nu gaat het supergoed met me op het hbo en zeg ik tegen hun, lekker puh ! zie je wel,……….
succes !!!!!

[Beantwoorden]


Door Marijke op 15 februari 2011 16:00

Hoi hoi ;),

Dat is balen, echt iets waar je inderdaad niet snel op zit te rekenen! Ik had het in 6vwo, hadden ze mij nog 1 jaar willen houden, maar ook dat (godzijdank) was achteraf niet nodig geweest!

Nou wat zal jij jezelf k*t voelen zeg, niet leuk om te horen dat je er één jaar langer over moet doen, maar uit eindelijk kom je wel op het pad wat wat je wil bereiken alleen moet de een er iets langer over doen dan de ander, tja il est dommage!

Kusjes…

[Beantwoorden]


Door Sharon op 15 februari 2011 16:00

Echt zo kak voor je! Ik las vaak dat je er heel hard mee bezig was en dan snap ik dat dit een hele grote teleurstelling voor je is, echt shit zeg! En wat een rotschool. Niet eens een verklaring of iets, hoe moet jij dan weten wat je fout hebt gedaan en hoe kan jij het de volgende keer dan wel goed doen? Heel raar! Maar, ga je deze opleiding nu stoppen of toch afmaken (of lees ik nu ergens overheen? :P). Maargoed, heel veel succes en een big hug vanaf hier! <3

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:33:

Haha, daar ben ik nog niet uit. Maar ik ga in ieder geval niet blijven zitten! :no:

[Beantwoorden]


Door Kimberley op 15 februari 2011 16:02

O, dat is echt enorm rot. :( Je komt er vast wel! Je vind wel een manier om hieruit te komen. Daar geloof ik in. ^^)

[Beantwoorden]


Door Arja op 15 februari 2011 16:03

Jeetje…wat een verhaal!
Maar je vader heeft gelijk, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!!

Komt goed!
Wellicht moest het zo zijn, en kom je er alleen maar beter vanaf de visagie is iets wat bij jou past, ben altijd blij als je weer een filmpje hebt gemaakt kijk er altijd naar uit..doe je zo leuk!
En ben niet de enige die dat vind ;).

[Beantwoorden]


Door Suzy op 15 februari 2011 16:03

Vera, je moet teruggaan en EISEN dat ze je uitleg geven. Ga er desnoods met je ouders naartoe. Want dit is absurd. Hoe kan jij nou van je fouten leren als je “accepteer het maar” te horen krijgt?! :mad: Voor jezelf opkomen meis, want dit hoort echt niet zo.

*hug*

[Beantwoorden]

Danique antwoordt op 15 februari 2011 om 16:41:

Inderdaad, was ook mijn eerste gedachte! Wat denken ze wel niet?
Ik zou echt even flink kwaad worden en zo duidelijk vertellen hoe je er over denkt dat je op deze manier behandeld wordt. Ik sta hier echt van te kijken :shock:

[Beantwoorden]

As antwoordt op 15 februari 2011 om 17:52:

Ja, dit mag namelijk gewoon niet. Op je strepen staan, al ga je het extra jaar toch niet doen! Anders blijven ze doorgaan met het voeren van zulk wanbeleid.

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:36:

Ik ben slecht in confrontatie, ook al vind ik dat ik gelijk heb… maar morgen ga ik de confrontatie aan en krijg ik hopelijk een verklaring.

Duim voor me!

Jorien antwoordt op 16 februari 2011 om 09:46:

Hey vera, weet je wat ik zat te denken? Bij de uni (wageningen) hebben we een studentenstatuut waar bijvoorbeeld in staat dat je na 2 weken je cijfer moet krijgen, maar ook dat je het recht (!!!!) hebt op inzage van je werk en feedback. Is er geen studentenstatuut oid bij jullie? Misschien weet iemand van de studentenraad hoe dat zit (als jullie zoiets hebben).
Dat zijn namelijk de mooiste argumenten, die zwart op wit staan op een soort van contract ^^)
Maar je komt er wel! :yeasch:
Oh en nog een mooi cliche: “komt tijd, komt raad” Denk dus rustig na van wat je wil, zet dingen op een rijtje en maak een weloverwogen beslissing!
Succes :blink:


Door Elsemieke op 15 februari 2011 16:08

Ik las al zoiets op twitter, maar wat rot voor je! Echt belachelijk dat je geen uitleg krijgt, dan weet je ook niet wat je fout hebt gedaan -.-
Overigens weet ik dat het op de MBO opleiding waar mijn zus op zit ook een zooitje is.. :S
Je moet gewoon lekker gaan doen waar jij je goed bij voelt, good luck!

[Beantwoorden]


Door Felici op 15 februari 2011 16:18

Zet door! Al doe je er iets langer over, dat je dan later naar hbo kan gaan! Zet door Vera.

Make-up en visagie studie in niet zaligmakend voor jou heb ik het idee, ik denk dat jij ook in de boeken moet zitten een beetje xx

[Beantwoorden]


Door Wendy op 15 februari 2011 16:20

Wat Suzy zegt meid – want dit kan niet zo. Als jij al geen inzicht krijgt in hoe ze projecten beoordelen, en wat er in hun ogen fout is gegaan, hoe kun je het een tweede keer dan wel goed doen?

Overigens, ook het HBO is niet zaligmakend – ik startte in de deeltijdopleiding Communicatie en Multimedia in Rotterdam, en in het tweede jaar hadden ze niet eens op tijd docenten geregeld. Kreeg je wel je studiepunten maar geen les. Ja hallo … dan kun je me net zo goed mijn diploma nu geven. Ben er ook acuut mee gestopt daar.

[Beantwoorden]


Door Nadia op 15 februari 2011 16:20

Wat vervelend ! :|
En jeetje, helft van de klas die blijft zitten zegt écht wel iets over de school.
Good luck met verwerken, ik heb ook veel studievertraging opgelopen, en vanaf september zal dat dus bestraft worden met fikse boete. Hoop ook echt dat die wet niet door zal gaan, want dan wordt studeren een grote grap en al helemaal als je het met het kwaliteit van het onderwijs vergelijkt. Want dat is ook niet zoals het hoort. :sadno:

[Beantwoorden]


Door Naomi op 15 februari 2011 16:21

Aww zo jammer! Ik weet hoe k*t het kan zijn als je het niet naar je zin hebt op school..!

[Beantwoorden]


Door Eline op 15 februari 2011 16:24

Balen vera! Als je ervaringen nodig hebt over de 21 plus test mag je me altijd mailen, ik heb hem enkele jaren geleden zelf moeten doen en ondertussen neem ik hem zelf af bij studenten, ik kan je er dus een hoop over vertellen.

[Beantwoorden]


Door Jenneke op 15 februari 2011 16:25

Wat rot voor je zeg:( Maar ik weet zeker dat je uiteindelijk blij bent met je keuze:) Wat een flutschool zeg:S
Ik hoop dat je je snel weer helemaal happy voelt:)

Liefs Jenneke

[Beantwoorden]


Door Elodie op 15 februari 2011 16:25

Ze moeten je toch uitleggen hoe je aan die onvoldoendes komt? Je zo maar afwimpelen, dat vind ik echt niet kunnen. Bij ons op school heb je inkijk momenten, je kan dan bij de docenten langs om je examens in te kijken en te vragen waar je fouten liggen. Anders leer je toch ook niets uit die fouten? Toen ik mijn school koos heb ik ook gekeken naar de reputatie en blijkbaar was het samen met een andere school de enige waar de opleiding journalistiek aan de eisen voldeed. Dat gaf wel de doorslag, ook al moet ik nu lang pendelen en is het niet echt zo’n fijne studentenstad :)

[Beantwoorden]


Door Benthe op 15 februari 2011 16:28

Jeezus wat een kl*te zooi! Snap helemaal dat je niet verder gaat, en merkte inderdaad dat je niet zo op je plek zat in deze opleiding. De visagieopleiding zal je helemaal passen, dus ben benieuwd :) Een goede keuze denk ik!

[Beantwoorden]


Door Vera op 15 februari 2011 16:29

Wat rot van ze dat ze niet eens uitleg geven, dat kan toch bijna niet? Ga je nu dan een andere opleiding volgen? Want dat snapte ik niet helemaal..
Trouwens, sterk van je dat je toch nog positief blijft! Bedankt voor die houding, het inspireert mij om zelf niet bij de pakken te blijven zitten en positiever denken.
Succes ermee, en je komt er zeker wel!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:39:

Ben ik nog niet helemaal uit…

[Beantwoorden]


Door Noor op 15 februari 2011 16:36

Wat absurd dat ze je niet willen vertellen wat je fout hebt gedaan! En raar dat zie niet even eerder laten merken dat je misschien niet over zou gaan.. Echt een rare zaak hoor.
Sterkte! <3

[Beantwoorden]


Door aniek op 15 februari 2011 16:38

wat rot voor je! alles komt vast goed, en wat is dat een rot school dan, zeker om niks je een onvoldoende te geven. succes er mee vera, xxx

[Beantwoorden]


Door Peppear op 15 februari 2011 16:41

Ik weet precies wat je bedoelt.
Idd, denk goed na voordat je een opleiding kiest!

[Beantwoorden]


Door Tessa op 15 februari 2011 16:42

Wat raar dat je geen hulp krijgt omdat je die cijfer gehaald hebt, je zou daar toch JUIST van kunnen leren? Nou wil ik niet zomaar de school de schuld gegeven zonder die te kennen, maar dit klinkt heel raar.
Veel succes met sparen etc, en met zo’n leuke meid als jij komt het wel goed!

[Beantwoorden]


Door Ariska op 15 februari 2011 16:46

Wat rottig! Als ik zou blijven zitten zou ik dat niet kunnen hebben (In de zin van, ik ga echt geen jaar overdoen want dan ga ik me doodvervelen en niets uitvoeren en blijf ik nog een jaar zitten etc.) Maar gelukkig is er ook nog een leven naast school :)

[Beantwoorden]


Door Lotte op 15 februari 2011 16:48

Weet je hoe stom! Als ze niet uitleggen wat je verkeerd doet dan kan je het de volgende keer toch ook niet beter doen?! Echt rot voor je!

[Beantwoorden]


Door Leentje op 15 februari 2011 16:49

Je hebt helemaal gelijk hoor dat alles goed komt, op je 21e beginnen aan HBO is juist fijner, dan weet je veel beter wat je wil in je leven. Het enige nadeel is dat je dan eigenlijk geen zin meer hebt in school omdat het gewoon totaal anders is dan werken en school blijft vermoeiend wat betreft leraren, lesuren, lesprogramma..daar heb je op je 21e gewoon geen zin meer in. Dat is tenminste bij mij zo. Maar een diploma is wel belangrijk dus daar moet je weer even doorheen op dat moment. Ik vind sowieso dat onderwijs in Nederland echt zwaar achteruit gaat. Maar veel succes….:)

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:41:

I know, daar ben ik ook bang voor en daarom wilde ik ook graag mijn opleiding afmaken. Maar ik denk dat mijn ouders me wel naar school schoppen anders ;)

Het is zo vreemd, want ik kwam heel gemotiveerd van mijn middelbare school af, en dat is er compleet uitgeslagen op deze school…

[Beantwoorden]


Door Jenn. op 15 februari 2011 16:53

Echt super balen zeg! Al je werk voor niets, en wat een lullige reactie ook. Visagie is echt wel helemaal jouw ding.
Hou vol en geloof in jezelf!
x

[Beantwoorden]


Door Marije op 15 februari 2011 16:55

Meid, wat een verschrikkelijk verhaal! Belachelijk dat je geen uitleg krijgt waarom je opeens bent blijven zitten!! Maar zoals je zelf zegt, ze verdienen je niet meer en je komt er van zelf! Kijk wat je al in zo’n korte tijd met je site bereikt hebt, wie durft er dan te zeggen dat het niet goed gaat komen… Het lukt wel :)

Heel veel succes de laatste tijd en lucht je hart wanneer dat nodig is! :hearts:

[Beantwoorden]


Door San op 15 februari 2011 16:58

Wat stom voor je zeg! Ik ben in 5 VWO blijven zitten, maar wegens ziekte. De klas waar ik in kwam kende mij verder niet, en wist dat ook niet. Ik had ook het idee dat ze me dom moesten vinden, iemand die altijd onvoldoendes haalde etc. Maar wat ik wil zeggen: weet je wel zeker dat ze dat denken, of ben je bang dat ze dat denken? Want waarschijnlijk zijn ze helemaal niet zo bezig met een oordeel over jou hebben! De meeste mensen zijn vooral met zichzelf bezig.
Heb je trouwens aan alle leraren gevraagd over hun commentaar op wat je ingeleverd had? Mag je het niet op z’n minst inkijken? Zou je ander niet naar een decaan of een coördinator kunnen gaan? Heel veel succes ermee!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:48:

Ik ga morgen weer achter een uitleg voor mijn cijfers aan. het lastige is alleen aan mijn beroep en opleiding dat ik iets geweldig kan vinden, want mijn docent dus helemaal niet mooi vindt. Het is niet zoals het maken van proefwerken en dus is het vrij lastig voor mij om mijn gelijk te halen, als je snapt wat ik bedoel.

Maar ik ga er morgen weer achteraan!

[Beantwoorden]


Door Esther op 15 februari 2011 16:59

Jezus, al die ROC’s zijn hetzelfde volgens mij. Hier gaat het ook al rot. Bij mijn vorige school was het een en al drama, de school waar ik nu op zit is gelukkig beter.

Jij komt er wel…

mijn idee was ook om die mbo opleiding af te maken zodat ik naar HBO kon. Maar ik vrees een beetje voor deze opleiding, theorie haal ik alles voldoende, praktijk dingen ben ik voor alles gezakt tot nu toe ( 2 dingen ). Dikke FAAL.

Het domme is ook, dat als ik dit jaar zou blijven zitten de opleiding ook nog eens een jaar langer gaat duren, dus zou ik ipv 2 jaar, 4 jaar over doen.Dan zou ik er ook mee kappen.

Veel succes ermee.

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:51:

Dat is ook echt rot! Jij ook succes Esthertje <3

[Beantwoorden]


Door Iman op 15 februari 2011 17:00

Wat jammer!
Misschien ligt het aan dat je te vaak op je site zit?
Maar dat is wel logisch want het is je ‘werk’
Stom dat ze niet vertellen waarom je bent blijven zitten want ik vind het echt ONZIN dat je deze reactie krijgt: Je moet er maar mee kunnen leven –‘

[Beantwoorden]


Door sanne op 15 februari 2011 17:01

Rijnijssel…Tsja. Mn zusje heeft er nu ook een hoop problemen mee. Ze moet nog een half jaar van dr kapperopleiding en ineens heeft ze te weinig stage-uren, terwijl ze er eerst al genoeg had volgens hun. Iedereen zegt er wat anders en het is een groot zooitje daar. Nou willen ze dr van school af trappen om een of andere vage reden, maar degene waar ze terecht kwam wist eigenlijk niet waarom.. :s

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:52:

Jeeezus! Ja dat is ook zo irritant, iedereen zegt wat anders. Dan denk je: “Ah, het zit zo!” En dan blijkt het toch niet zo te zijn. of wel. of niet. of…. :no:

[Beantwoorden]

sanne antwoordt op 16 februari 2011 om 20:11:

idd. Dus sterkte ermee ;)

[Beantwoorden]


Door Flore op 15 februari 2011 17:03

wat vervelend voor je meid! Veel sterkte en je hebt helemaal gelijk ! Ik vnd ook dat je heel fijn schrijft trouwens, geen lappen tekst enzo
want dan haak ik altijd al snel af!
Zou je ook weer eens een shoplog met kleding willen doen?
xxxxxxx

[Beantwoorden]


Door Monique op 15 februari 2011 17:03

Echt balen dat ze je zonder verdere uitleg gewoon laten zitten, merkte zelf dat de Rijn IJssel scholen inderdaad niet zo goed in elkaar steken, uren zat je te wachten om vervolgens 1 lesuur te krijgen x|. Verder vond ik de begeleiding enzo ook niet zo top, ze doen gewoon niet veel moeite voor de leerlingen moet ik zeggen, ben blij dat ik er vanaf ben (heb op de Veluwestraat & Kronenburgsingel gezeten, ivm oververhuizing van de school).
Veel succes voor de toekomst en kan zeggen dat je er wel komt, ook zonder het Rijn IJssel ;) .

[Beantwoorden]


Door Inez op 15 februari 2011 17:09

Wat een rare school, ze kunnen je toch niet zomaar laten zitten zonder enige inlichting..
Belachelijk!

[Beantwoorden]


Door Silva op 15 februari 2011 17:12

Ik vind het echt rot voor je :( Echt ook vreselijk dat ze er geen uitleg bij geven, dat je het maar moet accepteren. Ik vind het goed van je, dat je nu gewoon je hart volgt :)

[Beantwoorden]


Door kirsten ------- op 15 februari 2011 17:12

aaaah vera i know how you feel!
ik doe nu zelf havo 4 voor de 2e keer .. maar dat kwam omdat ik na klas 3 naar deze school toe ben gegaan en het lesmateriaal sloot niet op elkaar aan..
maar alle leraren wilden me weg hebben omdat ik havo 4 toch niet zou halen en ik op het mbo thuis hoor.. ik had naar het mbo kunnen gaan maar mijn gevoel zei je moet je juist bewijzen door nu je havo diploma te halen!
Terwijl mijn school mij had op had gegeven voor het mbo heb ik naar mijn gevoel geluisterd en ben ik toch eigenwijs nog een keer havo 4 gaan doen.. ik volg nu 4x in de week bijlessen maar toch het gaat stukken beter als vorig jaar!
en ookal ben ik 19 als ik dan eindelijk mijn havo diploma heb … ik voel me daar goedbij! :hearts:

dus wat ik hier mee wil zeggen is, luister niet naar anderen en doe waar jij je goed bij voelt!!
dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt! <3

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:54:

Wat goed! Goed dat je gedaan hebt wat je wilde doen, en je gaat het echt wel redden. Respect voor jou! <3

[Beantwoorden]


Door Laura op 15 februari 2011 17:15

Wat is dat nou weer voor school?! Als je niet weet wat je fout hebt gedaan, kun je ook niet van je fouten leren. Ik zou zeggen: volg je hart. Als je wil stoppen en wil sparen voor een opleiding visagie moet je dat zeker doen. Het past bij je. Als je nog even door wil bikkelen om deze opleiding te halen zodat je door kan stromen naar het HBO is dat ook een verstandige keus, de vraag is alleen of je het nog zo lang trekt op zo’n school…

[Beantwoorden]


Door Stella op 15 februari 2011 17:20

Ik zou toch nogmaals vragen waarom je zulke lage cijfers hebt gekregen. waarom? Omdat je met een nee of “je moet het maar accepteren” geen genoegen moet nemen. Succes verder. ^^)

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:56:

Doe ik ook niet!

[Beantwoorden]

Stella antwoordt op 15 februari 2011 om 22:05:

Top.

[Beantwoorden]


Door Milou op 15 februari 2011 17:22

Heb je geen recht op inzage? Ik zou toch op zijn minst feedback verwachten! Van fouten moet je leren, toch? Wel vervelend dat het zo moet lopen, maar je bent een ontzettend leuke meid en ontzettend gedreven. En zoals je vader inderdaad al zegt: Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Succes!

[Beantwoorden]


Door paulien op 15 februari 2011 17:26

ik vind het nogal raar van de opleiding. jij zegt het zo dat er best veel zijn blijven zitten. ligt dat dan aan de leerlingen of aan de school en ook dat als je vraagt waarom en daar geen fatsoenlijk antwoord op krijgt is belachelijk. jij betaald geld om die opleiding te volgen, zonder op jou vragen antwoord te geven. succes met sparen en ik hoop dat je snel wat kunt doen dat je heel leuk vind!!

[Beantwoorden]


Door annika op 15 februari 2011 17:33

Hee!

Echt ontzettend naar.. Ik zit zelf ook in een ontzettend kutjaar. vwo5, heb er altijd voor geknokt om vwo te doen, maar nu er eigenlijk niemand meer in me gelooft wordt het nog zwaarder. En nu heb ik eigenlijk ook de hoop opgegeven, ik heb geen zin meer om me keihard te bewijzen dat ik het kan, dan maar havo5.

Hiermee wil ik zeggen dat je niet de enige bent (:

we weten wat we willen, werken ervoor, dus wij komen er wel!

xx

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:57:

Succes Annika, of je nou havo of vwo doet. Geloof in jezelf <3

[Beantwoorden]


Door Lotte op 15 februari 2011 17:42

Wat ontzettend vervelend voor je :( En wat raar dat je school je helemaal niet had laten weten dat je zou blijven zitten en dat ze niet eens een goede reden gaven! Succes met alles <3

[Beantwoorden]


Door Anneke op 15 februari 2011 17:44

Als ik jou was Vera, zou ik er echt nog achteraan gaan en vragen of je je opdrachten mag inzien MET commentaar. Als jij dacht dat het goed was, moet daar zeker over te praten zijn met je leraren.
Zoniet, dan blijf je zitten met een naar onverklaarbaar gevoel.
Misschien is er nog heel wat uit te leggen en kun je zo nog doorstromen naar het volgende jaar.. Vera, het gaat hier om jou. ;)

[Beantwoorden]


Door Josephine op 15 februari 2011 17:45

OMG neeee :O Hoe kan dat, blegh ik begrijp dat je je echt rot voelt joh! Dit klinkt misschien raar, ik weet totaal niet hoe het op het vervolg gaat, dus na de middelbare school maar kun je dan niet naar iemand met een nog hogere functie? Je hebt toch altijd het recht om te weten wát je fout hebt gedaan, dat staat bij ons in het leerlingenreglement, ik zou het echt gaan uitzoeken! Awh, maar waarom deed je het ook voor je ouders? Awh, maar Veertje, ik weet ZEKER het gaat met jou zekerweten goed komen, er ligt een mooie toekomst voor je! Oh, een quote die altijd op de chinese radio komt: Never give up, jak ting tak! Oftewel in het nederlands, geef nooit op dan gaat het je zeker lukken!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 21:59:

Joosie, t komt goed hoor :D Bedankt voor je lieve reactie!

[Beantwoorden]


Door britt op 15 februari 2011 18:00

je moet doen wat je zelf wilt ^^) en leuk vind
ik zit nu in de eerste havo/vwo dat is ook niet altijd alles
en nu ik op het voortgezet onderwijs zit heb ik alleen nog maar meer de pest aan school.
en echt slechte docenten heb je als ze alleen zeggen dat je het maar moet acepteren.
volg je hart want het is toch wel fijn dat je je werk later wel leuk vindt!!
xx 8-)

[Beantwoorden]


Door lisa op 15 februari 2011 18:10

noh, dat is heel rot voor je.

xxx :hearts:

[Beantwoorden]


Door daimy op 15 februari 2011 18:25

jezus wat n klote school zeg, dat ze niet eens met je willen praten.
je kunt toch niks van je fouten leren als je niet weet wat je fout doet?
ik zou het niet zomaar accepteren, dus ik zou gaan eisen dat ze je een verklaring geven.
maar hoe dan ook, je komt er wel, dat weet ik zeker. :hearts:

[Beantwoorden]


Door Marieke op 15 februari 2011 18:26

Wat flauw! Zomaar en zonder uitleg? Dat vind ik echt kinderachtig van ze! Hoe moeilijk is het om even met je om tafel te gaan?

Alles komt goed en jij komt er zeker wel :hearts:

[Beantwoorden]


Door Sacha op 15 februari 2011 18:46

Ik snap het meid! Als je je niet echt op je plek voelt op school, dan is dat ongelofelijk vervelend en rot. Ik snap ook niet dat je leraren niet uitleggen wat je precies fout gedaan hebt. Dan kun je namelijk iets daarmee doen en ervoor zorgen dat je de volgende keer niet precies dezelfde fout opnieuw maakt. Gelukkig leiden er inderdaad meer wegen naar Rome, dus ik hoop dat jij voor jou de juiste kunt vinden.

[Beantwoorden]


Door Dionne op 15 februari 2011 18:50

Jeetje Vera, wat rot voor je!
Dit heb je niet verdiende, vooral
omdat je zo super hard voor je site werkt..
Ik hoop dat je straks de opleiding kan doen
die je echt leuk vind! Ik duim voor je :D
xoxox

[Beantwoorden]


Door Helena op 15 februari 2011 18:53

Echt rot voor je Vera! Hoop dat het allemaal nog goed komt en dat je via een andere weg terecht komt bij hetgeen wat je zelf echt graag wil gaan doen..
Dit is onterecht je werkt zo hard :(

[Beantwoorden]


Door Lies op 15 februari 2011 18:55

Wat belachelijk zeg, niet te geloven!!

Liefs, Lies

[Beantwoorden]


Door Sandy op 15 februari 2011 18:55

x| :sadno: Gatver wat een kl*tenieuws!! :shit:

Is het niet een optie om na je opleiding een thuisstudie te doen bij het NCOI ofzo, dat is prima te combineren met je bedrijf..?

Veel succes, ik hoop dat je deze studie nog met enig plezier kan afmaken..!

[Beantwoorden]


Door Denise op 15 februari 2011 19:00

Woooow vet lullig. Maar meid, je komt er wel! Er zijn inderdaad meerdere wegen die naar Rome leiden, ik heb het zelf ook meegemaakt. En ook jij gaat er gewoon komen..

[Beantwoorden]


Door Anne op 15 februari 2011 19:01

ooh my goshh!
dit is toch niet te geloven?:O
Ik zou echt ( zoals meerdere meiden hierboven zeggen. ) naar iemand toe gaan en vragen wat je allemaal fout hebt gedaan!
Ik wens je echt heel erg veel succes meid! :wave:

[Beantwoorden]


Door Sabine op 15 februari 2011 19:01

Wat ontzéttend genaaid… Misschien kun je een thuisstudie gaan doen zoals meerdere mensen al zeggen?

Dan haal je toch je diploma, is het misschien wat beter te combineren met VeraCamilla.nl en kun je straks lekker alsnog naar HBO!

Niet bij de pakken neer gaan zitten nu hoor meis :) Je bent zo lekker bezig met je website/bedrijfje, dat moet je ook niet uit het oog verliezen hoor. Hoeveel meiden kunnen dan nou zeggen op hun 19e?

Je komt er inderdaad wel, zoals je vader ook al zegt. Ook al is het op dit moment zwaar k*t.

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:01:

Mja, maar ik wil juist niet de hele tijd thuis zitten, dat doe ik voor mijn site al genoeg. Snap je? Een beetje onder de mensen zijn is niet verkeerd. Maar ik snap je advies! <3

[Beantwoorden]

Sabine antwoordt op 15 februari 2011 om 22:07:

Ja, dat snap ik dan ook wel weer inderdaad. Is er niet de mogelijkheid om een andere MBO studie versnelt te doen? Aangezien je al aardig wat kennis op hebt gedaan? :)

[Beantwoorden]


Door Nanda op 15 februari 2011 19:05

Balen meid! Maar hey, je bent nog jong. Ik ben 30 en ben op dit moment bezig met een opleiding. (BBL) en ben in de toekomst van plan nog verder te gaan. Je bent nooit te oud om te leren toch ;-)

[Beantwoorden]


Door Linda op 15 februari 2011 19:15

Schandalig zeg, dat je niet meer info krijgt! Het enige wat ik je wil meegeven is dat het helemaal niet erg is om op je 21e te starten met een HBO studie. Heb ik ook gedaan en bijna al mijn studiegenoten waren van dezelfde leeftijd. Heb een absolute toptijd gehad. You go girl, kies nu maar lekker voor jezelf. Kus!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:03:

Thanks Linda :D En daar zie ik ook niet tegenop, qua leeftijd. Al zijn mijn klasgenoten dan 18… Ik vermaak me wel ^^)

[Beantwoorden]


Door Manouk op 15 februari 2011 19:15

Mooi verhaal Vera. Je bent een slimme meid en je hebt helemaal gelijk. Je bent zeker een voorbeeld voor veel van je bezoekers! :hearts:

Love,
Manouk

[Beantwoorden]


Door Evelien op 15 februari 2011 19:18

Rot voor je! En wel raar dat je totaal geen uitleg krijgt van je docenten. Je zou toch op z’n minst verwachten dat ze met je meedenken en al wat eerder zouden aangegeven als het niet goed ging en je misschien vertraging op zou lopen. Raar hoor…

Succes, en het gaat zeker goedkomen! :)

[Beantwoorden]


Door Melissa op 15 februari 2011 19:59

Ik vind het echt rot voor je! :omg: :-(

Maar je komt er wel!

xxx

[Beantwoorden]


Door Silke op 15 februari 2011 19:59

Je mag de wereld haten ik ben ook blijven zitten. Ik haatte de wereld vertikte het om de laatste weken nog naar school tegaan want wat was het nut? Je hebt je best gedaan. En nog even een beetje opletten mischien haal je het en anders volgend jaar een rustig jaartje

[Beantwoorden]


Door Joline op 15 februari 2011 20:03

Hey vera vind het zo erg voor je :(
ben zelf al 2 jaar blijven zitten maar dat was voor andere reden.
kweet hoe je je voelt pff vind het echt erg
je moet er gwn in blijven geloven en doen wat je voelt
dat heb ik ook gedaan en het gaat nu super met me hoop dat je niet meer zou verdrietig bent
want ik weet dat al je lezeressen geloven in je en achter je staan! xx

[Beantwoorden]


Door W. op 15 februari 2011 20:04

Meid, dat moet schrikken zijn geweest. Ik heb het zelf ook wel eens; je verwacht een ruime voldoende en dan krijg je een onvoldoende. Echt zo kut is dat hé en vooral als je daardoor blijft zitten of niet genoeg punten haalt. Ik vind het echt rot voor je! Daarentegen, vind ik wel hartstikke leuk dat je een visagieopleiding gaat doen en ik hoop echt dat je genoeg bij elkaar kunt sparen:) Wat HBO betreft.. Je hebt nog alle tijd en als je een bedrijfje hebt dan zou ik zeker wel een deeltijdopleiding aanraden want ik denk dat je een voltijd niet gaat redden met je site ernaast. Succes verder en sterkte.. x

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:04:

En ook niet 1, maar 3!

En dat van visagie vind ik ook wel echt tof, en het is iets wat ik al een tijdje wil..

En HBO wordt denk ik ook wel deeltijd, want het wordt (gelukkig) alleen maar drukker met mijn site.

[Beantwoorden]


Door Brechtje op 15 februari 2011 20:12

Inderdaad; alles komt altijd goed. :)
Ga gewoon lekker iets doen wat jij wel leuk vind en je komt er wel. Zoals je vader zegt; meerdere wegen leiden naar Rome. Ik ben benieuwd of je een visagieopleiding gaat doen en wat je er van vind enzo. :)

[Beantwoorden]


Door Alyssa op 15 februari 2011 20:18

Hmmm..wat vervelend! Heel slecht dat je geen fatsoenlijke feedback kreeg op je opdrachten.. Hiervan kun je namelijk leren wat er fout gegaan is.

Ikzelf ben ook een week geleden gestopt met mijn opleiding. Ik deed een soort HBO-versie van jouw opleiding. Ik heb 4 jaar lang toerisme gestudeerd op MBO om naar het HBO te kunnen. En nu, na twee jaar extra wachten totdat ik ingeloot zou zijn, stop ik ermee. Mede omdat ik niet normaal word behandeld door de docenten. Een ‘Barbie’ op een ICT-opleiding is natuurlijk niet logisch. Doen net alsof ik een hersenloze bimbo ben.

Besloten om voor mezelf te kiezen en gaan kijken wat ik leuk vind. Waarschijnlijk worden het gewoon een aantal cursussen, misschien ook iets van Visagie. In ieder geval iets waarin ik geaccepteerd word als wie ik ben :). En iets wat ik ECHT leuk vind. Dat is het allerbelangrijkste.

Alles komt indd altijd goed :)

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:11:

Dat is ook echt super rot! Ga doen wat je leuk vindt, echt! En dat ze je niet accepteerden is belachelijk, zou ik echt enoooorm pissed om worden.

[Beantwoorden]


Door Iris op 15 februari 2011 20:33

Dat is echt rot man. ROC’s zijn soms zo keihard. En omdat het er vaak een zooitje is zijn de leerlingen er de dupe van.
Niet stoppen hoor Vera. Je hebt al een diploma, nog eentje op zak staat mooi op je cv. Laat zien dat je niet aan de lopende band onvoldoendes haalt, maar bewijs het tegen deel.
Ben zelf al eerder in het ROC verhaal uitgevallen, alleen dat had andere redenen.
Keep your head up.

[Beantwoorden]


Door amb op 15 februari 2011 21:01

ahh wat balen.
en idd jammer dat je je tijd hebt verspilt aan die school,
ik ga na de zomer ook een mbo opleinding doen.
s.a.w (sociaal argogische werk) dat was eerst spw.:D

[Beantwoorden]


Door Marieke op 15 februari 2011 21:21

Ik vind het echt heel erg vervelend voor je. Ook erg lomp van je school dat je totaal geen feedback krijgt op je projecten. Dat hoort zo echt niet. :sadno:

Ik snap dat je dit erg demotiverend werkt. Toch zou ik goed nadenken over de keus om er totaal mee te stoppen. Dit is niet lullig bedoeld, maar ik heb vaak gezien dat het moeilijk is om opnieuw te starten met studeren, als je eenmaal gestopt ben.
Natuurlijk zeg ik niet dat je nooit meer verder gaat dan, maar de stap is iets groter dan.

Ik zeg niet dat het verkeerd is als je stopt. Je hebt immers al een heel plan voor ogen, en dat is alleen maar positief. De kans is dan groter dat je hier ook mee verder gaat. Maar soms nemen mensen beslissingen omdat ze teleurgesteld zijn en niet omdat ze er totaal achter staan. Ik kan niet in je hoofd kijken, en ik weet dus niet of dit voor jou zo is :) Maar ik wil het toch aangeven..

Sowieso.. Je bent nog hartstikke jong en je komt er echt wel. Mensen blijven zichzelf voortdurend ontwikkelen, en laten zich omscholen, kiezen iets anders. Je toekomst ligt helemaal open.
Het leven zit vol van deze onverwachte dingen. Doe er je voordeel mee en onthoudt dat je intelligent bent, en veel in je mars hebt!
Je komt er echt wel!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:14:

Is niet lullig, ik snap heel goed dat je dat zegt. Ik waardeer je reactie en je kijk op de situatie heel erg. Ik stop ook echt niet zomaar, ik heb al 2,5 jaar doorgezet terwijl ik wilde stoppen…

Als ik stop, stop ik niet omdat ik teleurgesteld ben. Ik heb alleen zo weinig geleerd, waarom zou ik dan nog 2,5 jaar me rot vervelen op school?

[Beantwoorden]


Door Annemiek op 15 februari 2011 21:29

Wat enorm slecht dat ze het niet uitleggen zeg.. Dat is geen klasse!

[Beantwoorden]


Door Kiwi op 15 februari 2011 21:30

Aw, meis.
Misschien wat jaloerse docenten? Kan echt, hoor! Volwassenen zijn jammer genoeg niet wat we vroeger van volwassen dachten. Daar kom ik de laatste jaren steeds meer achter.
“Ohh, die heeft een succesvol bedrijfje? Ik zal haar laten zien dat niet alles geweldig is”… Je weet het niet.
Naja, hoe dan ook. Wat Suzy ook al zei; uitleg EISEN! Bewijzen, papieren, etc.

Komt goed, hoor! Je bent nog jong. Gewoon toch naar dat stemmetje luisteren en het volgende hoofdstuk ingaan.

Good luck!

[Beantwoorden]


Door stacey op 15 februari 2011 21:30

wat een onzin! echt belachelijk dat je zomaar bent blijven zitten! En dat ze ook zeggen dat je het maar moet accepteren!
Ik hoop dat je het gaat redden, en dat het je lukt! Want je verdient het!! Veel succes Veer!
Liefs,X

[Beantwoorden]


Door Lindafr op 15 februari 2011 21:31

lieve vera
ik zit op dezelfde opleiding als jij, en ja ook op het rijnijssel velperweg, en ook mediavormgeving. in het eerste jaar, ik ben nog geen half jaar bezig en ik heb zo veel problemen met deze school. leraren komen niet opdagen, niemand die je wat verteld. zonder redenen een onvoldoende krijgen en lessen bestaan amper uit dingen leren, het is echt geen mediavormgeving opleiding te noemen. overal moet je zelf achteraan, leraren snappen er zelf helemaal niks van, dit jaar zijn we al 3 keer van mentor geswitchd, en echt niet omdat we een moeilijke klas zijn, we hebben nu 5 nieuwe leerlingen in onze klas ( februarie instroom ) en geen enkele leraar wist er vanaf ‘ oh zijn jullie nieuw? en eh wat moeten jullie doen? moeten jullie alles inhalen of ? ‘ zelfs onze mentor wist er niks van af. mijn moeder heeft al meerdere malen verteld, stop alsjebliefd met deze opleiding, maar mijn insteek is ook, ik wil over 4 jaar naar het hbo. zucht, even ook mijn frustraties geuit over deze verschrikkelijk rare school.

liefs, Linda

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:17:

Hee Linda, ik weet niet wie je bent, maar zou t leuk vinden als je me een keer aansprak. En wat verschrikkelijk frustrerend en ontzettend herkenbaar. Wij hebben ook al 3 verschillende mentoren gehad, de afgelopen periode hadden we er niet eens echt een… Het is zo’n enorme overgang van de middelbare school. Echt niet normaal, niets is geregeld op het Rijnijssel.

Pfff, ik snap je heel goed!

[Beantwoorden]

Lindafr antwoordt op 15 februari 2011 om 22:22:

dat zal ik een keer doen! heb zelfs ook nog op dezelfde middelbare school als jou gezeten, best een gek idee, ik volg je iniedergeval heel lang.

het is ook onwijs frustrerend dat er niks tegen te beginnen valt, helemaal niks. mijn vriend zit op Rijnijssel in wageningen en is begin dit jaar ook van schol gestuurd, na onwijs veel gesprekken met ouders, hoge raad en zelf een hoorzitting, mag hij nu verder, maar wel aangepast en niet meer in zen eigen klas? omdat het rijnijssel voelde dat ze fout zaten, maar toegeven? nooit.

maar er valt gewoon niks tegen te beginnen, leraren weten niks, zeggen allemaal wat anders. mijn moeder heeft gebelt ik denk zon 4 weken geleden, hoe het zat met afwezigheid van docenten ‘ oh ehm ja mevrouw ik laat u vanmiddag nog terug bellen door de afdelingshoofd’ en zijn we ooit terug gebelt? nee. het is een hopeloze zaak, ik hoop 4 jaar te kunnen uitzitten en dan naar het hbo te gaan.

veel succes morgen!

[Beantwoorden]

Lindafr antwoordt op 15 februari 2011 om 22:23:

Ik zie nu dat mijn Nederlands ver te zoeken is, vind het gewoon fijn om even mijn frustraties uit te typen waar ik elke dag tegenaan loop.


Door Emma op 15 februari 2011 21:34

bah wat vervelend!
het komt me allemaal heel bekend voor.
deed een grafische opleiding, en vond het in het eerste jaar al echt niet leuk meer. maarja, had zoiets van, komt vast nog wel goed.
maar na het 2e jaar werd het alleen maar erger en moest ik er ook een half jaar tot een jaar bij aan knopen. ligt gewoon aan de opleiding ofzo!
ik was het zo zat dat ik gestopt ben en en andere opleiding ben begonnen en dat bevalt zo goed!
zegt natuurlijk niks over jou keuze, maar ik zou er wel goed over na denken als ik jou was.
of je door wilt gaan of stopt.
ik hoop dat je er een beetje uit komt! ;)

[Beantwoorden]


Door Patricia op 15 februari 2011 21:35

Jeetje Vera wat vervelend dat je school je zo behandeld echt niet normaal. Waarom zou je bedrijf niet met school kunnen? Als jij zelf vind dat je dit kan combineren dan hebben hun daar toch niets over te zeggen?

Ik hoop dat je snel voor jezelf eruit komt hoe je dit gaat opvangen voor jezelf. Misschien een andere school?

Heel veel succes met het maken van deze keuzes.

Ikzelf ben 27 jaar en doe naast het werken ook een HBO opleiding. Erg pittig. Op dit moment zit ik met een Burnout thuis omdat werk en opleiding te veel werden. Ook na school blijf je keuzes moeten maken dus helaas word dat niet minder.

Nogmaals heel veel sterkte!

Xx

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:19:

Thanks! En wat naar van je burn-out :( Jij ook veel sterkte <3

[Beantwoorden]


Door Sabje op 15 februari 2011 21:36

Niet lullig bedoelt maar je school is belangrijk! En scholen houden nooit rekening met werk van de leerlingen. Je moet een keuze kunnen maken..je hoeft niet altijd rekening te houden met je site.,bezoekers begrijpen wel dat je school voor moet laten. Dan maar minder artikelen..zet jezelf op nummer 1.

[Beantwoorden]


Door Miriam op 15 februari 2011 21:37

Jee wat een vervelende situaties met die onvoldoendes. Ik vind het heel raar dat je geen uitleg krijgt waarom dat is. Daar heb je toch op z’n minst recht op lijkt mij.
Ik wens je in ieder geval veel wijsheid met het maken van een keuze en het komt vast en zeker wel goed.
Succes!

[Beantwoorden]


Door Femke op 15 februari 2011 21:40

Wat rot zeg! Succes met wat je nu allemaal gaat doen!

[Beantwoorden]


Door Vera op 15 februari 2011 21:40

Ik heb echt veel bewondering voor je ! Het is al heel knap dat je je schoolwerk met de site kan combineren, dat is al heel wat. En dat je het vol houd is ook super. Jij komt er wel ! :hearts:

[Beantwoorden]


Door Sandy op 15 februari 2011 21:40

Jeetje wat een ellende zeg. het treurige is, toen ik in 2001 naar het MBO ging was het al dezelfde doffe ellende. Ik ben na 3 maanden overspannen van school (ararische opleiding in Breda) gegaan, wat een ongeorganiseerde bende was dat zeg. Hopelijk komt het allemaal weer snel goed, maar laat in ieder geval niet over je heen lopen daar: ik zou zeker eisen dat je meer uitleg krijgt over het hoe en waarom, daar heb je recht op.
Succes ermee!

[Beantwoorden]

Sandy antwoordt op 15 februari 2011 om 21:41:

typo: aGrarische opleiding dus.. :P

[Beantwoorden]


Door Charlotte op 15 februari 2011 21:46

Kop op, zitten blijven is helemaal niet erg! Als het gebeurt is het meestal omdat je het even nodig hebt, niets is zo vervelend als WEL over naar het volgende jaar en dan niet mee kunnen komen!
Ik die nu ook het 2e jaar van mijn studie over omdat ik een boel heb gemist door ziekte, maar ben echt blij dat ik dit jaar over doe!

[Beantwoorden]

Vera Camilla antwoordt op 15 februari 2011 om 22:20:

Maar ik kan wel over, dat is het juist. Ik snap niet waarom ik moet blijven zitten! bovendien leer ik niets op deze school, dus dan is het extra vervelend als ik moet blijven zitten…

[Beantwoorden]


Door alicia op 15 februari 2011 21:49

goh, als die leraren niet zeggen wat je fout doet, is het wel logisch dat je voor de volgende opdracht ook een niet al te hoog cijfer haalt. (x)
maar wel balen zeg! maar het zal vast allemaal wel weer goed komen! succes met alles :hearts:
XX
Ik had trouwens een foutje ontdekt bij je about me pagina, daar staat Je kunt je ook abonneren op mijn YouTube kanaal. maar die link naar het youtubekanaal klopt niet haha! ;)

[Beantwoorden]


Door Asmae op 15 februari 2011 22:01

Raar dat ze je geen uitleg geven! Ik zou niet opgeven. Heel sterkte Vera met wat je nu gaat doen. Luister naar je hart en naar niemand anders! Jij hebt veel talent en dat kan niemand van je afnemen. <3

[Beantwoorden]


Door Marijke op 15 februari 2011 22:11

Wat een ruk school! Dat kunnen ze toch niet maken?
Kan je niet contact opnemen met een commissie die die over zulke dingen gaan? En anders zou ik als jou was zulke verhalen openbaar maken. Desnoods schakel je de krant of plaatselijke televisie in, want ik wed dat ze dan opeens wel met je willen praten en je willen uitleggen wat er aan de hand is.
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt en toen er werd verteld dat we met de krant werd gepraat waren ze opeens heel vriendelijk en schappelijk.

Succes meid! Ik hoop dat je uit je keuze komt! :)

[Beantwoorden]


Door Leonie op 15 februari 2011 22:18

Hee Vera!
Ik snap heel goed dat je je zo *** voelt! Dat klopt natuurlijk ook niet, dat ze geen uitleg geven waarom je gaat blijven zitten en al die andere dingen. Werk van maken! Anders verandert er nooit iets ;o
Ik wilde alleen even “een goede raad geven”, tenminste ik denk dat je er wat aan kunt hebben :]. Geen impulsieve acties ondernemen! Omdat je zo boos [denk ik?] was op het moment dat je het artikel schreef… Goed nadenken! Wat wil ik?hoe wil ik dat bereiken? Kan ik dat op deze school bereiken? Zo niet, waar dan wel? Of wat kan ik doen om toch deze opleiding door te komen? Neem ook andere standpunten in! Dus ga even weg van de boze VeraCamilla, en bedenk ook weer even de positieve punten an de school, bijvoorbeeld haal eens in je hoofd waarom je deze school koos, of denk aan de leuke dingen die je kunt gaan doen als je deze opleiding af hebt gerond!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt :3
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en enorm veel succes, jij kunt zeker weten iets bereiken! XOXO :hearts:

[Beantwoorden]


Door Danny op 15 februari 2011 22:22

Eye Vera,
Och ik kan niet beschrijving hoe ongelofelijk naar ik dit voor je vindt. Dit is het toppunt van oneerlijkheid, iemand die weken lang heeft zitten knokken om het best mogelijke resultaat in te leveren wordt zo behandeld. Je blijft zitten, dat hebben ze je maandag keihard duidelijk gemaakt, de reden waarom echter niet. Zoals Bart JWT al zei is het zeer oneerlijk dat bepaalde mensen zoals (zie genoemde naam) wel door zijn. Daarom vind ik het zo moeilijk te begrijpen, je zal je wel ongelofelijk genaaid voelen. Zolang je maar weet dat ik je NOOIT raar aan zal kijken want ik weet dat je je uiterste best hebt gedaan! Niet veel leerlingen krijgen het voor elkaar om al hun opdrachten OPTIJD in te leveren en daarnaast nog een succesvolle site draaiende te houden! Succes Vera! Ik hoop dat alles goed komt!
<3

[Beantwoorden]


Door Mirte op 15 februari 2011 22:26

Het is vast al gezegd, maar ik heb niet alle berichtjes gelezen. Misschien val ik dus in herhaling, sorry daarvoor dan.

Mijn ouders werken beiden in het onderwijs. Hoewel ze beiden werkzaam zijn op het basisonderwijs weten ze wel heel veel over de regelgeving van scholen en wetten die er zijn wat betreft toetsing etcetera. Ik weet dan ook dat een school verplicht is, je toetsen te laten in zien en je hebt het recht om er bezwaar tegen aan te tekenen als je het niet eens bent met je cijfers. Schrijf een brief naar de raad van bestuur, en laat je niet zomaar wegjagen. Echt niet! Je staat in je recht. Als er dan uiteindelijk blijkt dat het echt een onvoldoende was, dan kun je altijd nog kijken wat je doet. Heb je trouwens geen recht op herkansingen? Of waren dit al herS?

Lieve Vera, je kent me niet en ik ben normaal gesproken de ergste lurker op aarde (haha) maar ik hoop echt dat je hier uit komt en gewoon over een jaartje je MBO diploma op zak hebt waardoor je gelijk door kan naar het HBO.

Zet m op!

Liefs,

Mirte.

[Beantwoorden]


Door A.lice op 15 februari 2011 22:28

veel succes en wat goed dat je erin gelooft dat alles goed komt. ik ga daar meestal ook van uit, ook al duurt het dan soms lang.

[Beantwoorden]


Door Celeste op 15 februari 2011 22:50

Tjeetje, wat jammer!
Heb zelf ook al eens zoiets meegemaakt en dat is gewoon ontzettend jammer. De zin alles komt goed klopt!

Heel veel succes, misschien is het wel even goed zo, werken en sparen.

[Beantwoorden]


Door audrey op 15 februari 2011 22:54

In een woord ; KUT! Het is echt naar om opeens een vervelende mededelingen te horen en vooral als deze onverwachts is. Niet normaal hoe de docenten doen, vooral als je er diep mee zit en het wilt verbeteren. Ik hoop dat je je snel weer iets prettiger voelt. Ik denk dat je zelf weet welke keuze je gaat en moet maken. Het is ook fijn als je een goed en berijkbaar doel voor je oogjes hebt, en helaas ; soms zit daar een omweg bij. Maar ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt.

<3 Follow your heart!

[Beantwoorden]


Door Yvet op 15 februari 2011 22:54

Dat is echt slecht van de school! ;O
Hopelijk gaat het lukken nog deze tijd en het sparen van visage opleiding ook, dat lijkt mij ook geweldig om te worden maar sinds een paar weken geleden zit ik te twijfelen tussen kapster worden of visagiste.
Succes! X

[Beantwoorden]


Door Akkelien op 15 februari 2011 23:02

Ik zit werkelijk met ongeloof dit stuk te lezen…. Weet je waarom?
Ditzelfde verhaal komt me namelijk maar al te bekend voor. Mijn vriend en zijn broer hebben beide op RijnIJssel gezeten en wat is dat toch een onvoorstelbare scholengemeenschap!!! Zoveel onduidelijkheden, zoveel oneerlijkheid en dan nog maar te zwijgen over hoe moeilijk het bestuur en sommige leraren doen.
Ik heb serieus nog nooit een scholengemeenschap meegemaakt die zo slecht bezig is met zijn studenten (het is zeg maar de Syntus lijn arnhem – winterswijk onder de MBO scholen, misschien weet je nu wat ik bedoel? ;) )
Meid, ik geloof ook dat alles goed komt. Zet hem op en kies je eigen weg!

[Beantwoorden]


Door Stasja op 15 februari 2011 23:20

Je moet echt doen waar jij je goed bij voelt, ook al kijken andere mensen dan raar naar je. Ik moet het nog eens goed tegen mezelf zeggen maar ik ben nu gestopt met mijn opleiding aan de hogeschool (Belgïë). Ik ga nu een half jaar werken en ondertussen eindelijk eens goed nadenken wat ik daarna voor opleiding wil doen. Wel jammer voor je en ik hoop dat het goed komt! Maar dat weet ik wel zeker, alles komt goed. ^^)

[Beantwoorden]


Door Kirsten op 15 februari 2011 23:23

Hey Vera,

Ik lees je site al heel lang maar reageer niet vaak. Bij dit artikel moest het gewoon even. Mijn zus heeft ook op het Rijnijssel gezeten en het is inderdaad een vreselijke school!! Ik geloof niet dat ze daar ook maar iets heeft geleerd. Bij haar was het juist zo dat gemotiveerde leerlingen gezeik kregen en de leerlingen die nooit kwamen opdagen het cadeau kregen.

Wat op het Rijnijssel altijd heel goed leek te helpen waren kwade ouders. Als ik jou was zou ik met mijn ouders praten, de situatie uitleggen en hen vragen naar school te gaan. Ik zou EISEN dat ik overging en dan evt. later de slechte opdrachten inhalen evt. met bijles oid. De gemiddelde ouder kan wel drie keer om de docenten daar heen!

Ik begrijp waarom je wilt stoppen. Heel goed zelfs want ik vind mijn eigen opleiding ook niet zo leuk. Toch moet je je realiseren dat een opleiding altijd iets is dat je voor jezelf doet. Je leert er misschien niets maar het papiertje is straks wel veel waard. Mocht er onverhoopt iets gebeuren op het HBO of stel dat je de toelatingstest daar niet haalt, dan heb je altijd je MBO diploma nog. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid ;) Ik zou zeggen: kwaad worden op school en daarna nog 1,5 jaar kiezen op elkaar en doorbijten!

Je hebt al 2,5 jaar volgehouden dus ik weet zeker dat dit ook gaat lukken! Succes met je beslissing!! :wave: Wat er ook gebeurt je kan heel erg trots zijn op wat je tot nu toe bereikt hebt: je site, bedrijfje etc! <3

groetjes Kirsten

[Beantwoorden]


Door Ann op 15 februari 2011 23:25

Wat een rot streek van je school ja :S maar ik denk dat ik zelf gewoon door was gegaan, want dan heb je wel een diploma uiteindelijk op zak. Je wilt over 2 jaar een toelatingstest gaan doen over 2 jaar of niet? Maar stel je haalt die niet hoe moet het dan verder… Ik bedoel het niet gemeen of wat dan ook, maar meer van denk er echt goed overna voor je iets beslist, want zonder diploma op het HBO is ook riskant.

Super veel sterkte toegewenst & ik weet zeker dat het wel goed met je komt!

[Beantwoorden]


Door Ankemarjolein op 15 februari 2011 23:25

Wat ontztettend kut voor je vera… Het is zo’n klap in je gezicht als je het helemaal niet zag aankomen en zo hard ervoor hebt gewerkt!
Maar onthoud haha: everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end. ^^ vind ik altijd een mooie quote haha!

Zelf zit ik nu in havo 5, examenjaar dus, maar ik ben al bijna een jaar ziek dus ik kan mijn havo niet meer halen, en ga na dit jaar een mbo-opleiding doen. Ik had graag hbo-operatieassistent gedaan maar dat ga ik na mijn mbo-verpleegkunde doen. Ik vind het wel rot dat mijn vrienden allemaal naar het hbo gaan volggend jaar maar heyy… Ik heb straks geen last van examenstress :p positive thinking!! ^^

[Beantwoorden]


Door Marleen op 15 februari 2011 23:35

Ahw wat erg voor je! Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik bleef in havo 4 zitten.. Het kwam ook nogal overwacht, ik bleef zitten met drie 5en.. Maar aan al het negatieve zitten ook positieve kanten, ookal heb je die nu mss nog niet door, dat komt vanzelf wel!

[Beantwoorden]


Door Juut op 15 februari 2011 23:43

What a story :shock: Ik heb de meeste comments gelezen en het meeste is wel gezegd. Dus ik zou zeggen succes morgen en laat je niet onder de tafel praten!! Succes meid!
En het zou best eens kunnen dat je op je 21e denkt..Die HBO opleiding, die heb ik helemaal niet nodig. Het is niet zaligmakend iig weet ik uit ervaring. Ik heb hem wel, maar denk nu wel eens als ik het over moest doen.. dan had ik denk iandere keuzes gemaakt. Je werk-en denk niveau hangt iig niet van een papiertje af.

[Beantwoorden]


Door Joanne op 15 februari 2011 23:46

Wat ontzettend rot voor je! Volgens mij steek je ontzettend veel tijd in school en dan dit!

Een tip: kom naar grafisch lyceum utrecht! echt een hele goede en mooie school. Ik ben daar dit jaar begonnen maar heb moeten stoppen vanwege pfeiffer in combinatie met een burn-out (die burn-out komt trouwens niet doordat je te hard moet werken hoor, het is echt een prima school), sommige leraren zijn een beetje onbegripvol maar die mensen zijn er nou eenmaal, en voor de rest is het gewoon een geode school met goede opdrachten en ze kijken erg naar wat je in de toekomst bij je opleiding kan verswachten zeg maar. Succes en sterkte!!

[Beantwoorden]


Door Joanne op 15 februari 2011 23:47

Wat ontzettend lullig trouwens dat mensen je raar gaan aankijken als je blijft zitten. dat heb ik nou nog nooit gehoord! das toch raaaar! en als vriendinnenn dat bij jou doen, ik zou zeggen; zoek nieuwe vrienden want zij zijn het niet waard! wat een bitches!

[Beantwoorden]


Door DeeD op 16 februari 2011 00:27

ik ken het gevoel dat je erachter komt dat de opleiding die je doet, niet bij jou past… Maar het is goed dat je er nu achter komt en niet wanneer je al een aantal jaar aan het werk bent.

ik zat van mij 16e tot mijn 18e op een kappersopleiding, dat was totaal niks voor mij! daar kwam ik na 1,5 jaar achter. dat is maar goed ook, anders was ik nu doodongelukkig met mijn werk geweest. ik ben naar de havo gegaan (voor volwassenen) en vanuit daar naar het HBO gegaan. Ik zit nu in mijn 2e jaar en vind het nog steeds erg leuk. mijn uiteindelijke richting weet ik nog steeds niet, maar deze opleding stuurt mij al de goede kant op!

kies voor jezelf en ga op je gevoel af!

weet je al wat voor HBO opleiding je zou willen doen?

[Beantwoorden]


Door Jessica op 16 februari 2011 08:25

Ik zei het net al op twitter, maar zo verschrikkelijk herkenbaar. Ik heb mijn eindexamen niet gehaald om echt kutredenen. Is absoluut niet eerlijk gegaan en ik kreeg ook geen echte reden net zoals jij. Heb daardoor ook een half jaar over moeten doen. Oooh wat was ik pissed, en ik wilde ook stoppen. Ik had alleen mijn havo al dus had dat stomme mbo papiertje niet nodig…

Ik heb veel met mijn ouders gepraat, zelfs met ze in gesprek gegaan met mijn mentor en de teamleider en uiteindelijk besloten om toch dat half jaar erbij te doen.. Ik wil je aanraden dat toch te doen meid. Ga even knallen, knal die herkansingen eruit (desnoods wil ik je wel helpen ;) ik heb grafische vormgeving gedaan) en haal dat papiertje. Werken en je visagieopleiding kun je dan lekker daarna doen. Dat kan ook nog zo lang meid. En een diploma heb je helaas wel nodig in deze wereld.

Ook zeker gezien de ontwikkelingen met stufi en collegegeld enzo. Denk er heel goed over na want over 2 jaar kan ook die test die je dan moet doen voor het HBO er niet meer zijn. Ik wil je trouwens meegeven dat ook op het HBO dingen niet smooth gaan :) da’s ook vaak slecht geregeld helaas..

[Beantwoorden]


Door Romy op 16 februari 2011 09:00

Awh! Echt balen voor je! Maar je moet je hart volgen! Je hebt waarschijnlijk een goede keuze genomen!

[Beantwoorden]


Door Bertine op 16 februari 2011 09:10

Wat sneu zeg!! Maar je komt er wel Vera.
We lijken op elkaar, dat merk ik heel vaak als ik lees wat je schrijft en hoe je schrijft. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, maar.. moet je nog een half jaartje doorgaan om je diploma te krijgen? In dat geval wil ik je adviseren om te doen alsof je neus bloedt, gewoon verder te gaan en het af te maken. Je zegt dat je Rijnijssel geen half jaar schoolgeld en inzet meer gunt, maar besef wel dat je 2,5 jaar voor niets hebt gewerkt, betaald.. Wasted time&money. De (Groningse)ex-baas van mijn beste vriendin zei altijd “knibbels dr’veur en scholders dr’onder” ofwel, op de knieën ervoor en met de schouders eronder, en doorgaan.
Een half jaartje. Het is een enorme tijd als je het niet naar je zin hebt, maar otherwise.. tijd gaat ook weer snel. Maak je opdrachten, schakel desnoods hulp in en zorg dat je dat diploma krijgt.
Het is zooo zonde als je het er nu bij laat zitten..
You Go Vera! :wave:

[Beantwoorden]

Susan antwoordt op 16 februari 2011 om 09:52:

Nee, ze moet een half jaar LANGER, dus nog 2 jaar nu ipv 1,5 jaar… dat is nog wel heel lang ja.. :&

[Beantwoorden]


Door Felicia op 16 februari 2011 09:14

Jeetje wat klote :( Terwijl ik zo vaak zie op twitter dat je al weer bezig bent met opdrachten voor school. Je werkt er zo hard voor! Echt niet eerlijk zoals het nu loopt.
Volg je gevoel en doe waar je je lekker bij voelt! Maar bedenk je wel dat het HBO ook niet altijd beter is, ik spreek uit ervaring ;)
Succes meis!

[Beantwoorden]


Door Susan op 16 februari 2011 09:50

Dit is echt verschrikkelijk zeg, wat een rare school lijkt me dit.. maargoed, het is al vaker gezegd: ga zeker vragen om meer informatie! En docenten kunnen je niet een onvoldoende geven ‘omdat ze het niet mooi vinden’, dat is echt achterlijk! Want smaken verschillen, dat zouden zij ook wel in moeten zien. Het gaat erom of aan de opdracht is voldaan etc.

Overigens, als je zegt dat je weinig leert, ben ik benieuwd of mbo dan wel jouw niveau is? Ik hoor het namelijk wel van meer mensen, en dat motiveert inderdaad alleen nog maar minder. Ik zou zeker gaan kijken of je met een bepaalde constructie niet naar het hbo kan (al is dat wel weer een groot verschil denk ik). Ik spreek zelf niet uit ervaring (kom van het vwo en zit nu op de uni).

In ieder geval: succes en sterkte! Je komt er wel, je bent een slimme en sterke meid! :yay:

[Beantwoorden]


Door Vienna op 16 februari 2011 13:06

Ik wens je heel veel succes en sterkte!

en wat je vader zegt klopt wel hoor, je komt er wel!

[Beantwoorden]


Door Lotte op 16 februari 2011 13:57

Met gevaar voor eigen leven, het verkeer totaal negerend zit ik met mijn bb op mijn fietsje, want ik wilde even hier op reageren:
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk maar ik volg je blog al een hele tijd, maar ik vind jou echt een type voor het HBO en ik weet zeker dat je daar gaat komen! Wat ontzettend rot van dat blijven zitten en dat je het eigenlijk helemaal niet naar je zin gehad hebt die jaren op het MBO. Maar daarom gaat het nu juist helemaal goed komen. Waarschijnlijk zijn er al tig van dit soort dingen gezegd maar ik moest toch reageren. Zoals je zelf al zegt, Alles komt goed!

[Beantwoorden]


Door lotte op 16 februari 2011 15:09

ik snap precies wat je bedoeld.
en zowiezo zonder school kunnen we niks.

ikzelf heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen op mijn school voor toerisme volgend jaar.
ik was supper bang dat ik daar niet terecht kon omdat ik moeite heb met de talen. en ze hebben me toen ook gewaarschuwd dat ik er hard voor zal moeten werken.
maar bij deze opleiding had ik als enige een goed gevoel. en zie ik er een uitdaging in.

en nu ik dat bij jou lees: luister naar je gevoel, deze bedriegd je zelde
krijg ik er steeds meer vertrouwen in.

ik hoop echt voor je dat je over 2 jaar dan je visagie opleiding kan doen. zou een mooie afsluiter zijn!

xx

[Beantwoorden]


Door Suzanne op 16 februari 2011 15:33

wat een reacties! niet normaal, maar ik ga toch ook nog even wat zeggen…
ten eerste: echt heel rot voor je dat je bent blijven zitten en zo behandeld wordt! hoe moeilijk het soms ook is, probeer er niet in te blijven hangen, en het helpt niets om anderen te beschuldigen. dat zijn echt wel wijze lessen. probeer toch te kijken hoe jij van deze situatie kan leren – dat doe je ook al wel in het artikel :).
ten tweede: ik kan me natuurlijk heel goed in je verplaatsen, maar wat het bij mij ‘ wat makkelijker ‘ (je kan ook moeilijker zeggen, maar ik denk uiteindelijk makkelijker) is dat ik eigenlijk écht geen keus heb. zonder middelbareschool kom ik nergens, dus moet die knop gewoon om, klaar. ik kan niet denken over andere opties enzo.
ten derde: ik kan me niet in jou verplaatsen en ik weet te weinig van de situatie af, maar ik denk (met de nadruk op denk…) dat je dit beter eerst af kunt maken. gewoon, omdat de dingen afmaken waar je aan begint toch wel het beste is. maar ik kon niet helemaal uit je artikel opmaken of je dat al besloten had niet te gaan doen?
ten vierde: onthoud inderdaad dat alles altijd goed komt! mijn vader heeft dat altijd tegen me gezegd, en nu zeg ik het tegen mezelf… als je achteraf naar situaties kijkt valt het eigenlijk altijd mee. lastig, maar het is een troost!

keep your head up girl. ben trots op jezelf om de dingen je goed doet!

[Beantwoorden]


Door Elise op 16 februari 2011 15:58

Wow echt rot voor je!
Sterkte er mee…
En idd het komt allemaal wel goed…

[Beantwoorden]


Door Lisa op 16 februari 2011 16:16

Ah echt balen!
Ik zit nu in 4 HAVO en blijf waarschijnlijk dit jaar zitten en ik wordt er zo pissig van. Omdat een groot gedeelte van de ‘zittenblijvers’ inderdaad van die mensen zijn die niks doen krijg je al snel een slechte reputatie bij de docenten, terwijl ik zo erg m’n best doe.
Maar zie er het positieve van in, je gaat waarschijnlijk nu iets doen waar je veeel meer plezier in zult hebben en ik geloof er echt in dat als je iets doet wat je leuk vind, je 100000 × zoveel succes zult krijgen!

[Beantwoorden]


Door Mariel op 16 februari 2011 16:37

Balen zeg! :shock:

[Beantwoorden]


Door mirte op 16 februari 2011 18:13

He meis echt heel erg balen.
Snap een beetje hoe je je voelt. Doe op dit moment de Pabo, maar heb helaas mn rekentoets niet gehaald waardoor ik van school af moet. Ik wil het zo graag, en het is dan stom dat alles gewoon even tegen zit. Opzich kan ik dit jaar afmaken, maar dan ga ik gewoon niet over naar het volgende jaar. Dus ik moet ook goed denken, wil ik dit wel? of wil ik liever werken en later beginnen? Succes met je keuze!

[Beantwoorden]


Door Rowan op 16 februari 2011 18:26

Sterkte, het moet vast rot voor je zijn, maar ik weet zeker dat het helemaal goed met je zal komen!

[Beantwoorden]


Door lena op 16 februari 2011 18:36

nu maak je me toch wel bang, want ik heb me roods ook in arnhem rijnijssel gelecht. of toch maar naar doetichem? ik twijfel ZO erg.
want arnhem is weer een leuke kleine school waar iedereen elkaar kent. maar in dtc ken ik de mensen en dat is een goeie school en blablabla. :(

[Beantwoorden]


Door Margreet op 16 februari 2011 19:32

Rijnijssel faalt echt bigtime!!
Deze organisatie is de grootste reden waarom ik al na 1 jaar stopte met mijn opleiding en overgestapt ben naar het Groenhorst College (interieur design)
Maar wat een waardeloze organisatie en snap wat dat betreft precies hoe je je voelt. Maar gelukkig mag je idd weten dat het weer goed gaat komen. Sterkte, en laat je niet gek maken meid!

[Beantwoorden]


Door Renske op 16 februari 2011 20:58

Meid wat rot voor je:( Ik heb vast niets te melden dat al niet gezegd is, maar ik wil toch even zeggen dat ik goed snap waarom je wilt stoppen. Waarom zou je je kostbare tijd verdoen aan iets waar je kennelijk toch niets uit kunt halen. Je zit op een totaaaaaal andere pagina dan die leraren van je. En zo flauw om een onvoldoende dan niet te beargumenteren. Ik zou hem gewoon niet accepteren zonder uitleg haha:P Ze leren ons toch ook allemaal op de middelbare school en later dat je je mening moet onderbouwen? Waarom zetten ze dat dan niet voort op het MBO, waar je zulk niveau wel moet hebben, neem ik aan?
Op het HBO is het trouwens niet allemaal beter helaas. Ook hier zijn er leraren die niet nakijken en vervolgens niet reageren op je mailtjes, tot je mentor er achteraan gaat. Ook hier worden toetsen soms afgedaan met onvoeldoende (of voldoende) zonder argumenten. Je zult toch altijd bij jezelf moeten blijven en bij alles wat je doet en leert moeten nagaan wat JIJ er uit haalt en wat jij er mee wilt. Het is alleen zo frustrerend dat je veel moeite doet voor iets en denkt dat je het goed gedaan hebt, maar dat het dan zomaar fout blijkt te zijn. Niet echt goed voor je zelfvertrouwen ook:S

[Beantwoorden]


Door Ilja op 16 februari 2011 22:22

Het heeft je vast heel wat tijd gekost om tot dat besluit te komen, dat vind ik best dapper eigenlijk. Ik ben zelf ook gestopt met mijn opleiding, met de Pabo (aan het begin van ’t 3e jaar) Heel veel mensen zullen tegen je zeggen dat het zonde is, maar je moet écht je gevoel volgen! Hopelijk gaat alles naar je zin :-)
Bij mij is alles ook op zijn pootjes terecht gekomen!

Liefs Ilja

[Beantwoorden]


Door Marleen op 17 februari 2011 10:30

Ga aub door met de opleiding die je nu doet! Ik heb bijna in hetzelfde schuitje als jij gezeten.. Alleen ben ik niet blijven zitten (kon mbo gelukkig in 3 jaar afronden). Maar ik heb er ook geen ene reet geleerd!! Heb ook spijt gehad dat ik niet meteen voor SPW heb gekozen op het mbo, zodat ik ondertussen al in een kinderopvang had kunnen werken. Maar mét diploma kun je weer zoveel meer dingen dan zonder. En bedenk wel dat de 21+ toets ook niet zomaar appeltje eitje is! Ik ging ook 3 jaar met tegenzin naar school en leerde er dus ook totaal niks, maar ik bekeek het maar zo: op de middelbare school was er ook veel niet leuk en naar school gaan moet. Ik hield het vol voor het HBO. Nu zit ik echt op mijn plek en ik ben echt blij dat ik heb doorgezet. Echt meid, het is al dat rotwerk en al die tegenzin dubbel en dwars waard!

Ik zou zeggen: sleep jezelf door al dat rotwerk heen en begin op tijd! Na anderhalf jaar kun jij dan ook een opleiding kiezen die WEL bij je past. Het is namelijk ook erg zonde om de jaren die je nu al op het mbo hebt versleten zomaar weg te gooien. Keep your head up en laat ze zien dat jij dat half jaar extra niet nodig hebt!

[Beantwoorden]


Door Wendy op 17 februari 2011 20:31

Iets afmaken alleen maar zodat je het afmaakt heeft geen zin.
JIJ betaald de school om jou iets te leren! Belachelijk!

Helaas heb ik te vaak moeten horen: Je bent dom! Je schopt het nooit ver! blablabla!
Ik heb zelf alleen een VMBO diploma, omdat ik 21 was mocht ik een 21+ toets doen. Je doet dan een normale toelating zoals iedereen maar je moet ook nog een test maken zodat de school kan zien of je het niveau aankan.
*klopt af* over een klein half jaartje heb ik een HBO diploma op zak!

ALLES KOMT GOED!
Heel erg veel sterkte!

[Beantwoorden]


Door Avery op 17 februari 2011 23:10

Komt wel goed schatje :’)
Zolang je er niet dood van gaat word je er beter van. In dit geval: Je kweekt er doorzettingsvermogen van (hoop ik tenminste) en je leert misschien wel weer hele leuke mensen kennen.

Succes en sterkte meis! :hearts:

[Beantwoorden]


Door robin op 18 februari 2011 17:51

nederlandse beauty school, zit in rotterdam is te betalen en ziet er mooi uit :)

[Beantwoorden]


Door Chantal op 19 februari 2011 00:15

Hey Vera,

Wel balen dit en apart dat jij gezeik heb met Rijnijssel. Ik zit ook op het Rijnijssel (Middachtensingel) en heb eerst op Graafschap College gezeten maar Rijnijssel is 10 x beter. Wel balen dat die vestiging van jou dan weer klote is. Ik zou als ik jou was wel door gaan met deze opleiding dan heb je in iedergeval wat..maarja je moet het natuurlijk zelf weten :)
Succes ermee ^^)

xx :hearts:

[Beantwoorden]


Door Lynn op 19 februari 2011 20:52

Hé Vera!
Ik heb heel lang zitten nadenken wat ik nou op dit artikel zou commenten want het verhaal riep wel wat bij mij op! Bij deze alsnog mijn reactie, ik hoop dat je er wat mee kunt.
Ik vond het leuk om in de inleiding te lezen dat je onderwijs zo belangrijk vindt, is het ook, dat ben ik met je eens.
Ik vind het dan ook lullig voor je dat je school met je om is gegaan zoals ze dat gedaan heeft. Niemand heeft recht op zo’n behandeling.
Aan de andere kant (ik hoop dat je deze opvatting kunt begrijpen, het is niet kwetsend bedoeld en misschien weet ik wel te weinig om je situatie te kunnen interpreteren) is voor een goede opleiding ook 100% inzet van jouzelf nodig. Natuurlijk bestaat er zoiets als slechte en goede scholen maar het is voornamelijk ook wat je er zelf van maakt. Helemaal op het MBO (wat toch een hogere opleiding voor volwassenen is) ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet en hoe je je inzet. Als ik twee 5-en en een 4 zou halen, dan zou ik leraren opbellen, ze onder schooltijd opzoeken, kijken of ik nog meer opdrachten zou kunnen doen om mijn cijfer op te halen. Het punt dat ik probeer te maken is dat je zelf het onderste uit jezelf naar boven moet halen om een succesvolle studie/carrière te hebben. Je kunt boos zijn omdat een leraar reageert met ‘accepteer het maar’, maar je kunt ook denken dan vraag ik het nog een keer want het gaat om mij en ík wil deze studie halen.
Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat jij je niet inzet, maar ga na een tegenslag niet bij de pakken neerzetten en laat die mensen die jou nu lui vinden zien dat ze niet gelijk hebben! Zoals je zelf zegt is onderwijs heel belangrijk, dus maak die 2 jaar nog even af en dan heb je een diploma op zak en dan kun je naar het HBO. Niemand gaat met 100 % plezier naar school, maar wie hard werkt heeft wel wat om op trots te zijn en op terug te kijken. Ik hoop dat je boven je school en leraren kunt uitstijgen en je op jezelf kunt focussen zodat je toch je studie af kunt maken.
Hoe dan ook, veel succes met alles :)
Liefs!

[Beantwoorden]


Door A op 20 februari 2011 18:13

Gouden raad: DOEN! Doen wat je gelukkig maakt, want dat is het aller belangrijkste. Je mag dan nog slagen voor welke opleiding dan ook, als je niet gelukkig bent bereik je er niks mee.

[Beantwoorden]


Door Rijnijssel op 21 februari 2011 12:44

Haha, dat is balen he.

[Beantwoorden]


Door milou op 21 februari 2011 22:10

Super klote joh!
En al helemaal lastig dat ze nu van je school je in de gaten houden.
Het komt sowieso goed meid :)

[Beantwoorden]


Door Gerda op 27 februari 2011 00:31

Ik zou je geven….

[Beantwoorden]


Door Sarah op 9 juni 2011 15:54

Heb je altijd al een hekel gehad aan school? Zo ja, dan is het misschien niet zo handig om nog HBO te gaan doen. Visagie lijkt me echt iets voor jou :) wat zou je op HBO willen doen?

[Beantwoorden]


Door Nadia op 20 juni 2011 12:44

Ik heb ook gereageerd op je andere bericht van stoppen met school, en ik had deze nog niet gelezen. Vandaar de onlogische volgorde, maar na het stoppen van mijn MBO heb ik een visagie basis en een make-up artist opleiding gedaan. Ik voelde me helemaal gelukkig en heb 2 dagen terug mijn diploma gehaald, met een 9,5 voor mijn theorie.. Dit is iets wat ik kán, wil en waar ik blij van word. Ik hoop dat het voor jou ook zo goed voelt. Succes

[Beantwoorden]